Follow My Lead

Thursday, March 3, 2011

Mesej Yang Ingin Disampaikan Kishimoto-Sensei Dalam Manga Naruto



Korang kenal tak seseorang yang bernama Masashi Kishimoto?Mungkin ramai yang tak mengenalinya,dia adalah seorang manga-ka (Pelukis Manga) untuk manga NARUTO dan juga siri yang sudah dianimasikan serta ditayangkan di stesen TV di seluruh dunia pada hari ini.Saya adalah salah sorang peminat cerita manga NARUTO ini,kerana keberkesanan pelukisnya mengolah cerita yang agak kompleks dan menarik ini.


Kishimoto-Sensei memang genius dengan meyelitkan pengaruh agama dan budaya sesuatu masyarakat di dalam komiknya itulah gaya pemikirannya,sedang membaca episod manga naruto yang lepas lepas saya ada perasan satu watak yang bernama 'TOBI' yang amat mirip dengan DAJJAl/ANTICRIST dan ada unsur-unsur illuminati dalam cerita ni.


Senang cerita macam ni la...


Perkara2 yang perlu anda tahu dalam NARUTO:


1) Organisasi Akatsuki
Antagonis utama cerita ni,AKATSUKI yang bermaksud 'SENJA MERAH' ini dianggotai oleh beberapa ninja yang telah mengkhianati atau membelot negara sendiri demi kepentingan dirinya dan bergerak secara sulit dan tertutup.Mereka merupakan organisasi bayangan yang telah mengawal beberapa buah kampung ninja.


2) TOBI
TOBI atau UCHIHA MADARA(nama sebenar) adalah pengasas sebuah puak yang bernama puak UCHIHA dan juga telah menubuhkan organisasi AKATSUKI ini,seorang ninja yang telah hidup dari zaman dahulu lagi dalam cerita komik ni dan dikatakan sebagai kehidupan kekal abadi.Dia juga buta pada mata kirinya dan DALANG di balik semua KEBURUKAN dengan memanipulasikan fikiran,pembohongan serta fitnahnya amat luar biasa dan orang yang membuka peperangan Dunia NINJA yang baru.




*************************************************************************


Mari kita tengok lagi unsur-unsur illuminati.......jika anda menganggap ini hanya kebetulan, cuba perhatikan dialog yang dikatakan oleh Tobi atau MADARA ini dalam 'MOON EYES PLAN' :


"To have everything become one with me"
ertinya
"untuk menjadikan semuanya menjadi satu denganku"

"I mean to achieve a complete form, in which all is united"
ertinya
"Maksudku untuk mendapatkan bentuk yang sempurna, dimana semua menjadi satu (bersatu)"

"I will cast my illusion upon all humans living upon the earth's surface."
ertinya
"Aku akan mengenakan ilusiku kepada semua manusia yang hidup di muka bumi"

"Controlling all of humanity within that illusion, I will become one with the world"
ertinya
"Mengawal seluruh umat manusia dengan ilusi tersebut,aku akan menjadi satu dengan dunia"





"It will be a world without hatred or conflict. everything will be one with me. everything united."
ertinya
"Ia akan menjadi dunia tanpa kebencian atau konflik, semua akan menjadi satu denganku, semuanya bersatu"



Apakah sudah jelas bagi anda MESEJ yang dimaksudkan Madara oleh Masashi Kishimoto dalam kehidupan DUNIA nyata kita? Ya, ini agak sama dengan matlamat Illuminati dimana ingin membentuk Dunia Baru “New World Order”.Cita-cita UTAMA Organisasi AKATSUKI juga adalah menguasai dunia dan menciptakan sebuah dunia baru yang dipanggil keamanan, “One World United”.


LOGO ILLUMINATI


3) JUUBI(binatang raksaksa)yang ingin dimiliki oleh MADARA dalam cerita ni :


Ini adalah raksasa bermata satu yang ingin dibangkitkan oleh MADARA yang kebetulan juga bermata satu.


Bentuk asal mata JUUBI
Setelah DISAMBUNGKAN menjadi simbol


ADAKAH IANYA KEBETULAN atau ada MESEJ yang ingin disampaikan oleh Manga-ka ini???


4) PAIN/NAGATO



Pain atau nama sebanarnya Nagato adalah ketua bayangan AKATSUKI,mempunyai MATA DEWA(Rinnegan)dalam agama Buddha dan Mesir,mampu menghidupkan orang yang telah mati dan mencipta sesuatu mengikut kehendaknya..dia telah dihasut oleh MADARA.


MATA DEWA@MATA RODA TERBALIK(Rinnengan)


Ini pula adalah simbol ILLUMINATI :


SAMA?? ya.. memang SAMA..


PAIN yang sama dengan "Horus" The One-Eyed Sun God(TUHAN MATAHARI "RA"sebutan mesirnya)



FIRAUN



5) UCHIHA SASUKE adalah WATAK kedua dalam cerita ni..menjadi jahat akibat hasutan licik UCHIHA MADARA... 
    


   Mata Sharingan milik Sasuke








LOGO HEXAGRAM SATANISM
ADAKAH INI JUGA KEBETULAN??

Mungkin Masashi Kishimoto ingin kita mengetahui maksud dari MESEJ yang ingin disampaikan,iaitu bahawa kesemuanya itu berkaitan dengan apa yang terjadi dalam dunia REALITI kita sekarang.WATAK WATAK ANTAGONIS dan tiap-tiap simbol itu ada mengandungi maknanya sendiri..sesiapa yang mengikuti siri komik ini dari mula hingga sekarang pasti terasa persamaan antara watak MADARA yang mirip akan ciri-ciri tentang DAJJAL,PAIN yang mirip akan Horus(DEWA MATAHARI),dan Sasuke yang makin gelap hatinya dan menuju jalan kejahatan dan kesyaitanan.Pelukis mungkin terbaca akan kisah-kisah ini dan saya amat mengagumi kecerdikan dan cara dia menyelitkan idea ,dia juga tidak lupa menyampaikan MESEJ bahawa Kebenaran akan selalu menang melawan Kejahatan..ia nya sama sahaja seperti kisah Al Masih Dajjal yang akan dikalahkan oleh Nabi Isa a.s yg dibantu oleh Imam Mahdi di akhir zaman nanti..kan????



Wallahualam...moga2 kita semua dilindungi dari fitnah DAJJAL

42 comments:

  1. assalamualaikum...nk tnye, illuminati 2 ap??? kurg fhm la...

    ReplyDelete
  2. illuminati nie adalah satu gerakan yang bergerak secara sulit di dunia ni...kalo ang cari kat tenet info die mmg bnyk...depe nie la yg kontrol dunia...depe nie la tentera2 dajjal...

    ReplyDelete
  3. pompuan nie mmg x rame tau ker pasal Illuminati,Freemason,Skull n Bones??
    kawan ang yg sorg tu pon dulu aku tanye die xtau gak

    ReplyDelete
  4. blehla... kte ap2 yg xtau or xfhm tnye adk kte je...

    ReplyDelete
  5. senang, tengok je xyah ikut..settle

    ReplyDelete
  6. kirenye bagus gak la kishimoto-sensei nie...die nak dedahkan yg kat dunia nie ade geng2 x gune nie

    ReplyDelete
  7. illuminati tu ade kaitan dgn free manson??

    ReplyDelete
  8. memang ade pon...bahaya depe nie...sedar x sedar dah banyak da kite kene tipu ngan depe...bukak youtube n cari the arrival...

    ReplyDelete
  9. setahu aku cerita Naruto nie diambil dri kisah-kisah Jepun dulu2.. mcm kyubi dikaitkan dgn musang di jepun yg dipercayai mempunyai kuasa. Jumlah bilangan iblis berekor(bijuu) pula mmg ada kaitan dgn cerita dongeng jepun.

    rujukan dri
    Kreko n
    http://en.wikipedia.org/wiki/Foxes_in_popular_culture

    ReplyDelete
  10. yup mmg betul...kat kreko ade sebut n mmg bnyk manga2 yang gune mitos youma nie...

    ReplyDelete
  11. abg majid mnx share kat fb bleh x?
    mnx halal ye!!!he3....

    ReplyDelete
  12. bgus gak blog ni kan... klu crita pasal dajal ni xtau bila abh... tp sy pon ska tngk cter naruto but sy ambik yg baik n tinggal yg buruk... tq 4 information....

    ReplyDelete
  13. same2...stiap bnde yg kite hadapi or alami kite kene amik yg baik n tggalkn yg buruk...tp kalo rase bnde tu lg bnyk baik dr buruk...tinggalkan la

    ReplyDelete
  14. ko kaji sndr ke benda ni Majid? terbaek ah ko...
    aku sblom ni ade jumpe gak. tapi benda baik ah.
    aku jumpe Kishimoto ni nak tunjukkan qiamullail ni sumber kekuatan.
    simple equation:
    qiamullail=tidur kurang
    tanda tidur kurang=mata lebam(sekeliling mata hitam)
    mata lebam dalam citer Naruto=perfect hermit mode
    perfect hermit mode=menambah kuasa alam kepada Naruto.
    thus, qiamullail mampu menambah kekuatan, bukan kelemahan
    (^_^)

    ReplyDelete
  15. bagus analysis ni. mmg byk unsur2 agama & mitos2 yg ada dlm naruto tu, paling jelas mitos2 jepun, hindu & termasukla yg ni. pe kate ko kongsi kat forum ni: http://www.narutoforums.com/
    byk gak teori2 analysis2 dlm tu. aku slalu bace forum tu gak tp rasenye xde lg teori cam ko ni haa mesti gempak pnye kalau ko share

    ReplyDelete
  16. benda nie xde le aku kaji...aku jumpe skit2 jugak...paling ketara aku jumpe pasal mate2 nie la...pastu aku jumpe lak kat tenet gtau pasal bnda nie ade kait ngan dajal...hmm nanti aku try tgk forum tu..

    ReplyDelete
  17. Salam, dalm banyak2 posting. Ana tertarik dngan posting ini. Ana pembaca komik Naruto dan sebelum ini ana mmg perasan simbol2 mata. Ana juga ikut perkembnagn Kerajaan The Knight Templar, atau lebih famous skrg pnggil Freemason. Cuma, ana tak pernah terfikir pula jln cerita ini Naruto serba sedikit berkait. Dahsyat huraian anta, sesuatu yang menarik dan patut diketahui ramai. Jayyid Jiddan!

    ReplyDelete
  18. wasalam...mmg ana ade sedar skit pasal bnde nie...paling tetarik skali bile tgk mate madara ade satu jer..pastu kaitkan dgn dajal yg mate die pon ade sebelah jer...ana cari kat internet n jumpe ttg bnde nie...jadi ana cari la gambar2 tuk bg jelas lg bnde nie n bubuh kat sini...

    ReplyDelete
  19. Salam.. Satu pencerahan melalui penelitian yang baik saya kira. sy ra'ikan setiap yg dinyatakan.. Trimas atas perkongsian..
    Tapi kan, kalau kita tgok dari transisi penonton/pembaca manga/anime naruto ni (yang sekadar 'tengok' tanpa ambik peduli isu ini, mereka akan berkecenderungan tinggi utk mengkagumi watak antagonis yang terdapat dlm naruto ni.. Dan paling org kagum skali part 'mata' tu la.. Dan akhirnya sehingga menjadikan watak2 ni sbg 'ikon' yg mereka sgt minati (without knowing the hidden agenda stated in this naruto).. Utk tujuan itu, buatlah pendedahan secara terang-terangan agar semua org tahu pasal hal ini...huhuu=)

    ReplyDelete
  20. betul ape yg syifaa' cakap tu...memang ramai yg macam tu...sebabnye depe rase cool dengan watak2 yg jahat dan kuat...tengok saje la berapa ramai yg jadikan sharingan sebagai wallpaper ataupon gambar2 hiasan...moga2 perkara sebegini dpt dielakkan dan membongkar lebih banyak agenda jahat tentera dajjal

    ReplyDelete
  21. Insya-Allah, mudah-mudahan.. Teruskan misi pengkajian dan kesedaran ni dik.. Moga Allah redha.. Dah kaji pasai mata cegu kakashi..???
    hmm, kalau nak tgok pasai ke'dasyat'an games pulak tgok blog ni---> xlawsknowledges.blogspot.com

    ReplyDelete
  22. Salam, korang yg x tau iluminati n freemanson tu ap leh la tgk siri the arrivals. Kalu berminat. PM sye yea :)

    ReplyDelete
  23. alhamdulillah.....nampaknya bukan saya sorang yg fikir mcm tu. sejak tobi muncul dgn misi dia, mmg jelas ada perkaitan ..tapi saya discuss dgn kwn je , menajamkan mata hati . apapun ...naruto the best !!! dgn quote dia yg x nak kalah .... semangat yg luarbiasa ... jikalau dipandu dgn iman kpd allah ..alangkah hebatnya !

    ReplyDelete
  24. mmg mantap entry ni... terima kasih sudi berkongsi . kalau blh ceritakan pulak ukhwah antara mereka mmg best.. naruto bukan setakat tontonan tapi hiburan yg perlu difikirkan mesej tersiratnya... tentang illuminati dan pertubuhan sealiran dgnya .. ada kesimpulannya.. BERSEDIA HADAPI AKHIR ZAMAN. tapi bukan bersedia sorang2.... drpd keluarga..masyarakat ke umat... insyaallah kemanangan milik islam seperti yg dijanjikan allah ^,^ narutoo....!!

    ReplyDelete
  25. hehe..betul2...pastikan setiap apa yang kita baca or ikuti kita cari teladan n manfaat darinya

    ReplyDelete
  26. ak suke ble ko cter sume benda nie... ak nk tw lebih byk lagi psl benda nie... tp ak xtw nk cari kat mne nt lau koupdaye ok...sama2 menuju kearah yg benar

    ReplyDelete
  27. pewrhhh...
    mantap weihhhh....
    tapie wa minat layan NARUTO nie..
    camne?? klu nk tngok jer blei X..???

    ReplyDelete
  28. menarik la entry ne... aku ne fan naruto... minat brader!! papepun... dunia ini akan kiamat... bersedia menghadapi mati...

    ReplyDelete
  29. saye sgt kagum...selame sye mingikut perkembagan cerita naruto in tdk pernah trfikir pon ia dikaitkan dgn dunia kte skrg...anda seorg pemerhati yg sgt bgos...rajin mmbuat kajian...sye sgt trtarik dgn hasil kerja anda...mgkn byak lg yg blom diselongkarkan dlm cerita naruto itu...mybe tntg 5 KAGE, puak-puak dlm cerita naruto ini, lagenda sennin, or ape2x jelaa...
    hopefully, klo ade penemuan trbaru inform laa kt kteorg...dr ak:
    penemuan ini memag terbaek skali penah ak tgok

    ReplyDelete
  30. huhu,,,,thanx a lot bro...tapi nie kajian bukan aku yang buat...tapi aku jumpa dekat internet...aku just tolong edit2 apa yang patut jer

    ReplyDelete
  31. Assalamualaikum. This is my opinion: Sy dah lama tak mengikuti cerita/manga naruto ni sejak form4 lagi..sbb sy nak fokus study..skrg sy dah umo 19 tahun..kiranya dah 4tahun gak la tak follow cter naruto ni..so, sy tak tau sgt cter dia. Tp sy mmg peminat nombor1 naruto dpd kecik. Dah hafal cter ni pun. Haha. Tp biasanya kalau sy tgk cter anime ni sy tak amik kisah sgt tntg FAKTA sbnr cter tu. sy just analisis faedah & kebaikan yg diorg sampaikan..moal value disebalik cter tu. hehe. Dlm kes ni.. sy rasa kita tak patut salahkan Masashi Kishimoto..mungkin bnde ni kebetulan je. Mungkin juga dia nak sedarkan kita tntg ILLUMINATI ni..bagi seorang Mangaka, Idea bleh jumpa kt mana2 je..even psl Illuminati ni. So, think Positive k! :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. wasalam...saya pon minat naruto gak...memang stakat yg saye bace naruto n jumpe fakta nie...takde lagi ler rase nak bersangka buruk dengan manga-ka die...lets be positive...thanx for opinion

      Delete
  32. WAA MAJID....tapi kenapa mesti naruto... bubh la doraemon ka, shinchan, ka.. atau kartun lain..

    ReplyDelete
    Replies
    1. hurm aku rase ler deme nie boleh jadi kebetulan tak pon deme nak mendedahkan kat dunia yang ada illuminati jahat nie...wallahualam

      Delete
  33. ak jenih bace , tp x boleh relate ng bnde lain . so bile ak bce entry ni , baru ak sdar mmg btoi laa . thanks a lot .

    ReplyDelete

Spread the word....