Follow My Lead

Wednesday, April 13, 2011

Sesuatu Yang Hilang

Zaman sekarang sungguh mudah...Segala urusan dapat diselesaikan dengan segera...Apa yang memudahkan urusan-urusan tersebut???Semestinya INTERNET...Macam-macam boleh kita buat melalui Internet sekarang nie...Nak bayar bil?Periksa kemasukan gaji?Buat permohonan??(terutamanya macam aku yang baru lepas ambik result SPM nie)Beli barang? dan macam-macam lagilah...jenuh la kalau aku nak sebut semua kat sini...tapi nak dibuatkan cerita majunya Internet nie...sampaikan perasaan,buah fikiran kome pon boleh dibubuh kat Internet nie..ye la tapi kan Internet tu luas...dekat mane nak dibubuhnye buah fikiran aku nie??FACEBOOK la ape lagi...selalu kita tengok dekat laman sosial tu mesti ade orang post dekat status die tentang keadaan die...boring la...sedih la...macam-macam la...lepas tu mesti banyak orang akan komen...kan2??

Tak payah nak tipu la korang tak pernah macam tu...aku hari-hari online FB so aku tau la..(alamak kantoi)..ahh lantak la kan...hehe...

**********************************************************************************
Mr. Skayline Cruise :
due tige ari lagi kite dah nak sambut festival sekolah..jadi ape yg kome rase pasal festival nanti???              
 A Minute Ago ~ Like

Wadai Kipeng          : aku pikir makanan free je...haha
Cahaya Berkelipan  : ade org nak dtg rumh mrisik kkak aku la..so ak x bley datang..  Smart B0y                : AISKRIM!!!
Sembang Kencang   : kebab la best!!!
Amagi-chan              : eh...makanan semua tu kena beli pakai kupon kan??
Aku Hensem            : hehe...dapat tengok awek pakai lawa2..haha...x sabar la

**********************************************************************************

Maka dengan tensionnye...aku pon log out la facebook...apebende le depe nie...takde ke bende best sikit nak tulis...makan je taunye depe nie...Si Cahaya tu takpe le jugak...ade orang nak datang merisik kakak die...eh eh tapi kenape die komen kat situ pulak!!!budak yang bawah sekali tu lagi la...tengok awek je taunye!!!

Disebabkan tadi depe semuanye sembang pasal makan...maka dengan serta merta lah perut aku jadi lapar...nasib baiklah hari tu ade pasar malam dekat area rumah aku nie...boley la jugak aku pilih makanan ape yang best untuk ak makan malam nie...aku nie kalau ikutkan jarang pergi pasar malam...bukan ape...tak suke maen langgar-langgar dengan org yg penuh bersesak-sesak dekat situ...entah berape kali entah air semayang aku batal..haha...padahal dah lame da pon batalnye hehe...

Bila aku tengok balik...pasar malam sekarang nie dah tak macam dulu...dulu lagi meriah...lagi best...aku pon tak tau sebab ape...mungkin sebab sekarang ni dah banyak pasar raya...Giant,Jusco,Tesco...entah-entah nak beli makanan pon diorang pakai Internet je..tapi pasar malam nie ade kecantikan dan keseronokannye yang tersendiri...

Samalah jugak macam festival sekolah nanti...tapi ape yer???

Tiba-tiba!!ade suare berkata dekat aku...

Muslimah Bertudung Labuh : Adakah saudara mcari jawapan kepada persoalan itu?
                                            Saya yakin tentu saudara ada jawapannye...
Aku                                    : Namun jawapan saudari masih belum cukup
                                             untuk memuaskan hati saye..
                                            (walamak...macam dalam novel cinta plak)
Muslimah Bertudung Labuh : Sesuatu telah hilang dari hidup awak...yang suatu ketika
                                            dulu hadir dalam hidup awak..dan..kini ia masih di sisi awak..
                                            apa yang saya maksudkan adalah........................................
                                            SEMANGAT!!!
Muslimah Bertudung Labuh : jadi saya cadangkan awak belilah buku ni yer...RM5 je..
Aku                                    : (muka penuh terkejut tanpa terkata apa-apa)

Macam hampeh...tadi gaye dah smart dah...gaye romantik pon ade...last-last rupa-rupanya dia nak promote buku...hek eleh...Wa Kena Beb...

~pape pon time kaseh la bace yer....aku copy and edit2 jer citer nie setelah aku membace majalah kreko isu 11 keluaran bulan april~

No comments:

Post a Comment

Spread the word....