Follow My Lead

Wednesday, May 4, 2011

Komik Islam : Awaken of A Thief(Sedarnya Seorang Pencuri)

Assalamualaikum...makin lame makin rajin pulak aku post2 entry baru...hehe...dah ade bahan rajin la jadinye haha...anyways citer nie aku jumpe kat manga-muslim.com....maybe ramai yg dah tau dah citenye...so enjoy reading it...

P/s : macam bese...nie bukan komik jepun so bace dari kiri ke kanan...n lagi satu jangan lupe baca bismillah sebelum bace komik nie...hehe











Kome tau tak ape yang aku rase bile bace komik nie???aku rase agak bersalah tau...bukannye sebab aku nie pernah mencuri...tapi sebab aku rase aku banyak layan orang dengan care x elok...bile aku tgk atas nie...ulamak tu walaupun pencuri tu datang nak merompak umah die,die tetap layan elok-elok...so aku rase setiap orang akan mule rase berubah jadi baik bile ade orang yang akan buat baik dekat die...renung2kan..selamat beramal

3 comments:

  1. huhu.. terkesima=='..
    Betullah, akhlak org mu'min itu seperti akhlak Rasulullah s.a.w..
    Dalam Tazkiyatun an Nafs jugak ada pesan..
    INGAT 2, LUPA ..
    Ingat kebaikan org pada kita,
    Ingat keburukan kita pd org,
    Lupa kebaikan kita pd org,
    Lupa keburukan org pada kita..
    such a good message come out from a wonderful comic....n_n

    ReplyDelete
  2. kalau kite bersihkan jiwa kite macam yang syifaa' kate..sememangnye akan hilang sangke buruk terhadap orang lain

    ReplyDelete

Spread the word....